Financieel overzicht 2022

De inkomsten van de Stichting vertoonden een daling van € 29.083 in 2021 naar € 14.845 in 2022. Deze daling werd veroorzaakt doordat wij in 2021 een eenmalig legaat mochten ontvangen van € 20.000. Het is  verheugend vast te stellen dat de inkomsten voor de Stichting alsmede het eigen reserves van de Stichting van een zodanige omvang zijn dat de financiering van bestaande morele verplichtingen vooralsnog voortgang heeft kunnen vinden. Voorts is de Stichting in staat om ook in komende jaren ondersteuning aan projecten te kunnen geven voorzover nodig.

Balans per 31 december 2022

Staat van baten en lasten over 2022

Toelichting op de staat van baten en lasten over 2022

Opbrengsten

Onder dit hoofd zijn alle in het boekjaar ontvangen financiele donaties, giften en schenkingen verantwoord, evenals de waarde van de schenkingen die ontvangen zijn op basis van notariële schenkingsaktes.

Kosten

Alle kosten zijn verantwoord in het jaar waarin zij zijn gevallen, dan wel in het jaar waarin de overboeking naar de projecten heeft plaatsgevonden.

Vaststelling en ondertekening jaarrekening 2021

De balans per 31 december 2022 alsmede de staat van baten en lasten over 2022 en de begroting voor de periode 2023-2024 zijn vastgesteld en ondertekend in de op 27 juni 2022 gehouden vergadering van het Bestuur van de Stichting Noble House.

Conform het bepaalde in artikel 9 van de statuten van de Stichting Noble House Nepal maakt het bestuur geen gebruik van haar statutaire recht om de stukken aangaande de balans en de staat van baten en lasten te doen onderzoeken door een externe deskundige en wel omdat: voor de Stichting geen wettelijke verplichting bestaat tot een goedkeurende accountantsverklaring en om geen kosten te maken om een goedkeurende accountantsverklaring te verkrijgen.